سفرنامه

خاطرات سفر و صعود

سفرنامه

خاطرات سفر و صعود

برنامه سفر به کشور ارمنستان با خودرو شخصی

از سه ماه قبل تحقیق و برنامه ریزی برای سفر رو شروع کردم، چون اولین سفر خارجیم بود و همسرم هم با من بود می خواستم سفر بی دغدغه ای رو داشته باشم.

با اطلاعاتی که از سایت های اینترنتی( به خصوص سایت آرام تور ، گیله مردو آرمان 12) بدست آوردم ،برای یک سفر ده روزه به شکل زیر برنامه ریزی کردم.

 

1-تهیه پاسپورت

2-تهیه کابوتاژ یا مجوز خروج خودرو

برای دریافت پلاک ترانزیت و شماره ترانزیت باید اصل پروانه خروج موقت خودرو از یکی از گمرکات کشور را داشته باشیدو باید با خودرو به یکی از گمرکات کشور برید و بدون هیچ هزینه ای براتون صادر می کنند(البته روز اول من یادم رفته بود که ماشین رو ببرم! در گمرک هم تمام مدارک خودم و ماشین از شناسنامه خودم گرفته تا کارت ماشین رو ازم خواستند) بعد از گرفتن پروانه خروج موقت خودرو به آژانس جنوب شرق کرمان با مدارک زیر برای پلاک ترانزیت و شماره ترانزیت مراجعه کردم .


اصل پروانه خروج موقت معتبر صادره توسط یکی از گمرکات کشور و تصویر پشت و روی آن.

اصل گذرنامه ج.ا.ایران مالک یا راننده مطابق اسامی معرفی شده در پروانه خروج معتبر و تصویر صفحات مشخصات و اعتبار گذرنامه.

کارت خودرو یا شناسنامه مالکیت خودرو

 

3-تهیه پلاک ترانزیت و پیدا کردن بهترین روش نصب پلاک ترانزیت در ارمنستان

نکته: وقتی به شهر جلفا رسیدم پلاک ترانزیت رو جلوی یک آلمینیوم سازی عوض کردم که بهترین روش بود ، هیچ حسابی نیست که بعد مرز یا جلوی گمرک کسی رو برای این کار پیدا کنید.

 

4-تهیه گواهی نامه بین المللی(IDP)

-دو قطعه عکس 3*4

-ارائه تصویر صفحه اول گذرنامه

 

5-افتتاح حساب ارزی در بانک ملت که با( (Access cartجایگزین شد

نکته: چون نمی خواستم پول نقد با خودم ببرم برای افتتاح حساب ارزی به بانک ملت مرکزی کرمان مراجعه کردم ولی یکی از کارمند های قسمت حساب ارزی به من گفت که اگر برای سفر به ارمنستان می ری نیازی به افتتاح حساب نیست و می تونی با Access Cart بانک ملت و با نشان دادن گذرنامه در بانک ملت شعبه ایروان  پول دریافت کنی، ومن که در بانک ملت حساب داشتم برای گرفتن کارت اقدام کردم. (خودتون می تونید حدس بزنید  با این اعتمادی که به تکنولوژی کردم چه بلایی تو شهر ایروان به  سرم اومد!)

 

6-به همراه داشتن چند قطعه عکس و کپی گذرنامه

 

7-همراه داشتن کارت شناسایی عکس دار

 

شنبه 9/5/89

1-حرکت به سمت تهران و اقامت در مهمانسرای جهانگردی تاکستان 

یکشنبه 10/5/89

1-حرکت به سمت تبریز ،از تبریز تا جلفا 135 کیلومتر و از جلفا تا نوردوز 70 کیلومترو اقامت در مهانسرای جهانگردی جلفا

آدرس: جلفا - خیابان امام- میدان شهید بهشتی

تلفن: 3022824 - 30222220-0492

 

دوشنبه 11/10/89

1-حرکت به سمت مرز نوردوز از جلفا که در 35 کیلومتری جلفا ودر سیه رود (آخرین جایگاه پمپ بنزین قبل از مرز)باک خودرو را کاملا پر می کنیم.

نکته: وقتی صبح ساعت ۶ با باکی که ۱۵ لیتر خالی بود  به پمپ بنزین سیه رود رسیدم و متوجه شدم که پمپ تعطیله خیلی حالم گرفته شد.بهتره بود در جلفا باک رو پر می کردم.

2-تهیه درام به میزان لازم از درب گمرک نوردوز

3-تهیه مبلغ 100 دلار جهت تهیه ویزا به از هر نفر 15دلار،

4-پرداخت مبلغ 20000تومان به ازا هرنفر 10000 تومان بابت خروجی در گمرک ایران

5-تکمیل فرم های صدور ویزا در گمرک ارمنستان

6-حرکت به سمت ایروان در مسیر 395 کیلومتری

7-تهیه کپی گذرنامه که شامل برچسب روادید و مهر خروج از کشور و ورود به کشور مقصد است تهیه .

8-دقت شود که گذرنامه ممهور به مهر ورود به ارمنستان شده باشد.

9-هنگام دستگیری به استناد ماده 36 کنوانسیون وین ناظر برامور کنسولی مراتب سریعا به سفارت ایران اطلاع داده شود.

10-حرکت به سمت شهر کاپان در فاصله 85 کیلومتری مرز

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد